22 Temmuz 2011

Koreliler nasıl?

Benim için en zor 3 tane soru var.
1. Anne mi daha seviyorsun yoksa baba mı?
2.Kuzu pirzola mı yoksa iskender mi?
3.Koreliler nasıl insanlar?


Koreliler nasıl?
Iyi insandir herhalde. Sıcak kanlı, müziği sever, gezmeye sever, yavaş internetten dayanamazlar (Kore'de bütün internet 100MBten başlıyo.), resim çekmeye sever, çaliskan, disiplin, yaptığı hatalara kabul eder, sokağa çöp atamaz, yeşil ışıklarda karşıya geçer, sıra ile biner iner, gürültü yapmaz, yabancılara pek ilgi çekmez (güzel kızlara hariç), 1 yaş fark olsa bile saygı gösterir, herkes smartphone kullanır, içki sever, japonlar'ı Çinler'i pek sevmez, eğitime çok önem verir, ingilizce'ye önem verir, parayı sever, 5 liralık yemek yiyip 10 liralık kahve içer, modaya takip eder, elbiselere dikkat eder, hergün duş alır, iş ve arkadaş ayırır, tevazudur, toplum içinde sessiz kalır ve özgür için savunur ama diğerlere zarar vermez.


 Ben bu sorudan niye hep kaçıyorum.
 1. Ben dünyanın bütün insanlar, milletler aradan fark olmadığını düşünüyorum. Heryerde kötü insan vardır ve iyi insanlar vardır. Diyelim ki bütün Türkler genelde iyi nitelikli oluyo. Ama bir kere yandık mı, ağızından sınırsız fena kelimeler dökülür ve önce hisettiği iyi noktalar kafamdan yıkanır. Ewt arkadaşlar ben şöyle düşünüyorum. Kendisi diğerlere iyi davranmaya, saygı göstermeye ne kadar çabayı gösterebilirse ve hazır ise herkes ona iyi yapar. Ama içimizde ne kadar süphe ve önyargı varsa maalesef karşımızda oturanlar kötü insan olarak gorünür. Yani bir insan iyi veya kötü olmak belki de elimizdedir.  
 2. Bazılar kabul etmemeye hazır. Ben ne dersem hayır diyecek. Sebepsiz ve mantıksız. Bana bu olay çok yaşamıştı. Bakışlarımız hep farklıdır ama bana soru sormak aceba benim bakışım nasıl diye degil miydi. Neyse hep komik ve ilgi çekici şeyleri yazıyordum ama bugün biraz sıkıcı olabilir.

Özet : Bana gelen mesajlardan çogu bunu soruyo. "Koreliler nasıl?"
Cevabım şöyle "Türk gibidir ya da senin gibidir."

20 yorum:

  1. Doğru ama bizim sorularımız daha ziyade hani Koreyi veya Korelileri öğrenmek değil Türkçe Bilen Bir Koreli İle Konuşmak :)
    Yani ben öyle düşünüyorum. Zaten korenin nasıl olduğunu biliyoruz.
    Bence çok yerinde bir paylaşım olmuş okurken cidden sıkılmadım ama senin bu tür mesajlardan sıkıldınığını anladım.

    YanıtlaSil
  2. Evet kesinlikle sana katılıyorum! Bende nedense Türklerle Koreliler arasında bir kaç konu hariç ayrım yapamıyorum. Zaten Koreye gittiğimin 2. günü alışmış olmamda bunun bir göstergesiydi sanırım.Senelerdir orada doğmuş büyümüş gibiydim. Çevremdeki insanların bana Türkiye'deki Türklerden farksız davranmamasından kaynaklanıyor sanırım. Nereye giderseniz gidin, insanların davranışlarının % 85 i siz gibidir. Siz ne iseniz er ya da geç çevrenizde siz oluyor.

    YanıtlaSil
  3. evet cok sacmaa bi sorymus..KORELİLER NASIL?
    korelilerin 4 gözü oldugunu sanmıyorum zten =Dyada 2 buunu oldugunu..ama disiplinlerine düzenlerine inanıyorum..korelilr düzzgün insanlar../

    YanıtlaSil
  4. GARDAŞIM yazını okurken sıkılmadım başta bunu söyleyim.. niye kore çünkü gerçekten bize benziyorlardı çin ve japon dizilerini seyrettim ama türklere en yakın en gardaş olarak kore vardı büyüklere saygınız tıpkı bizim gibiydi..sen türkiyede zorluk çekmemişsin tıpkı koreli olduğumuz iiçin. koreye giden kardeşiminde korede yabancılık çekmemiş. bağlarımız kore savaşı ile atılmış görünsede daha eski bir tarihe sahibiz.dillerimiz aynı kökten geliyo(tarihçiler öyle diyo;) iki farklı toprakta iki gardaşız aslında. GARDAŞIM bazen sorularımızdan sıkılsanda bizden sıkılma olurmu;)

    YanıtlaSil
  5. yazınız çok güzel severek ve sıkılmadan okudum.Şimdiye kadar hiç bir koreli ile konuşmadım,konuşmak çok isterim ama hep bir terettüdüm vardı acaba Türkleri seviyolar mı? konuşmamız tuaf olur mu? diye ama yazınızı okuduktan sonra bunların boş sorular olduğunu ve sizi çok sevmemin nedenleri ortaya çıktı inşallah bir koreli arkadaş bulur ve muhabbet etme fırsatı bulurum.Kolay gelsin size blogunuzu takip edicem :) Şeyda

    YanıtlaSil
  6. :) yazına bayıldımm :):):):)
    çok hoş yaa :)
    5 liralık yemek yiyip 10 liralık kahve içer:D

    YanıtlaSil
  7. Koreliler 10 liralik kahvenin yaninda bir de incecik bir dilim pastaya da 10 lira daha oderler.

    YanıtlaSil
  8. Topal Solucanin "cin ve japon dizilerini seyrettim ama bize en yakin gardas olarak kore vardi" belki korelilere karsi bu kadar sempati besledigimizden olabilir onlari kendimize yakin hissetmemiz,ancak yakin cin arkadaslarimin olmasindan dolayi söylemeden gecemicem bence cinler kültür olarak belkide korelilerden bize daha yakin.Bence endonezya,cin,kore,japon yani asya ülkelerinin birbirinden farkli degerleri var ve her birinin baska yönleri birsekilde bizim kültürümüzle bagli.Basta Endonezya(müslüman ülke olmasindanda kaynaklaniyor)diger asya ülkeleri gercekten bizim icin kapisi acilmamis,kesfedilmemis birer hazine :)))

    YanıtlaSil
  9. türklerde koreye ve korelilere olan ilgi malum. :) haliyle bu tür soruların seni bulması doğal. ama sıkılmış olmanda anlaşılır bişi. korenin ahlak yapısına bayılıyorum. türklerde görmek isteyip de göremediğim birçok şeyi korelilerde görüyorum ne kadar gidememiş olsamda. özellikle saygı ön planda onlar için. ben türkiye de bile bunun yırtıldığı anlara şahit oluyorum. maalesef ki. japonlara ilgim büyüktü. lisedeyken mektup arkadaşım falan vardı oradan. neti pek fazla kullanmazdım o sıralar :) sonradan nasıl olduğuysa bu ilgi koreye yöneldi. yerini bulmuş. çini ise pek sevmem. kültür ve alışkanlıklarını sevmiyorum. sert insanlar.
    sayfanı arada takip etmek istiyorum. yalnız yorumlara cevap yazma gibi bir alışkanlığın yok mu. !!! :)

    YanıtlaSil
  10. YA ÇOK GÜZEL TARİF ETMİŞSİNİZ KOREYİ...BU YUZDEN TEŞEKÜRLER :) KOREYİ NE KADAR ARAŞTIRSAK DA BİR KORELİNİN KENDİ ÜLKESİNİ TARİF ETMESİ GİBİ DOĞRU BİR BİLGİYİ BULAMAZDIK AMA SİZDEN RİCAM LÜTFEN BİRAZ DAHA ANLATIN GÜNDELİK HAYATLARINI FALAN ÇÜNKÜ KORELİLERİ KARDEŞ GİBİ GÖRÜYORUZ VE KARDEŞLERİMİZİ DAHA İYİ TANIMAK İSTİYORUZ...^^

    YanıtlaSil
  11. Gerçekten sıkılmakta haklısın... Bu tarz sorular derinliksiz ve saçma. Bir kültürü tam iyi bir şekilde ancak o kültürle aktif iletişime geçerek öğrenebilir insan. Ve zaman ve tecrübe isteyen birşeydir. Sorunnun kendisi yanlış zaten. Bu soruların altında yatan gerçek sebep o kişilerin genelde koreyi yalnızca izledikleri dizilerden tanıdığı ve gerçekten böyle olup olmadığını merak etmeleridir. Yani baştan sığ bir bakış açısıyla bakıyorlar. Ben nasıl türk dizilerinin çoğunun Türkiyenin gerçek kimliğini yansıtmadığını düşünüyorsam bu Kore için de söz konusu olabilir. Yalnızca dizi filmlerle bir halkın kültürü öğrenilemez.
    Allah sana sabır versin arkadaş. Çok haklısın... ;)
    Esra F.

    YanıtlaSil
  12. Bence koreye duyulan ilginin tek sebebi türkleri sevmeleri.Çünkü korelilerden başka türklere sıcak bakan pek ülke yok.İnsanlar bu soruyu sorarken bizi gerçekten seviyorlarmı arayışı içerisinde olabilirler.Bilmelisinki türklerin çoğu istediği zaman koreye gidebilecek durumda değildir.Bu yüzden seni bulmuşken burdan koreyi öğrenmeye ve anlamaya çalışıyorlar.Kültürümüze en yakın ülke derkende savaş sonrasında türkler ve korelilerde birleşim çok fazla olmuş doğal olarak kültürlerin benzemesi bu yüzden.Kısacası eğerki koreliler türkleri seviyorlarsa bu sayfayı açarak görmüşsündürki türklerde korelileri seviyor.

    YanıtlaSil
  13. Saçma bir soruya en mantıklı cevap :)

    YanıtlaSil
  14. Bi dünya Kore dizisi izledim. Neden adam gibi sarılmazlar sorarım sana hacı? öpüşmek bir sıkıntı değilken neden sarılmak bir dert? kötü rol yaptıklarından mı? Anlamı derin olduğundan mı? :)

    Neden her dizide kızın oppası sarhoşken kızı sırtında taşır? Bunun sizin için anlamı nedir? Dizi diye kuru sıkı mı? Yoksa sırtta taşımak özel olduğunu mu hissettirir :)

    Ha bir de Gaya'ya(taksim) gittin mi hiç?

    YanıtlaSil
  15. KORE ÖZEL BİR ÜLKE BENİM İÇİN.. ONCA SAVAŞ ONCA YOKLUKTAN SONRA İNSAN HAYRET EDİYOR BUGÜN EN GÜÇLÜ ASYA ÜLKELERİNDEN BİRİ MESELA..DİSİPLİNLERİNE HAYRANIM.İNSANLARININ SESSİZ VE UTANGAÇ YAPILARI EN HOŞUMA GİDEN YANI TURŞULARI (KİMÇİ) MİLLİ YEMEKLERİ GALİBA TADINI HEP MERAK ETMİŞİMDİR :) GELENEKLERİNİ GELİŞMİŞ ONCA TEKNOLOJİYE RAĞMEN KAYBETMEMİŞLER GELENEKSEL GİYSİLERİ HELE DAHA NASIL ANLATSAM Kİ..MESELA LOKANTAYA GİRERKEN DAHİ AYAKKABI ÇIKARIYORLAR EVE AYAKKABI İLE GİRİLMİYO AYNI BİZ :)...TÜRK İNSANI SİZLERİ SEVİYOR SEVGİLİ ÇEKİK GÖZLÜLER.. KEŞKE BU DERECE UZAK OLMASAYMIŞIZ..

    YanıtlaSil
  16. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  17. Kore Rusya kadar yakın olsaydı aah ah neyse boşverin :D [Erkeğim]
    Korelilerin birçoğu daha İstanbul'u hatta onların hayatını kurtardığımızı bile bilmiyor :) öğrenseler sizin istediğiniz olurdu kızlar yukarıdakiler sadece rol biliyorum sizin amacınız koreli erkeklerle evlenmek ama şimdi sanala dökmenin anlamı yok git bul bi tane konuş mq :P
    Ben kız bulursam beden dilimi kullanacağım, teşekkürler :) :)

    YanıtlaSil
  18. Bu yazıyı okuduktan sonra Kore ye sırf interneti hızlı diye taşınabilirim :) ve ne kadar sevmeyip kaçsanda biz meraklılara bu soruyu yanıtladığın için eline emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
  19. sen ne kadar cevaplamaktan kaçınsan da mantıklı bir soru bence...
    ne bir yabancı ülke görüp ne de yabancı bir insanla konuşmamış kişilerde var sonuçta .biz de doğal olarak onların normalde nasıl olduklarnı merak ediyoruz . sonuçta filmler falan tamamen gerçek hayatta nasıl olduklarını anlatamıyor dimi :) ... sonuçta bu farklılıklar bizi koreli veya türk veya ingiliz yapıyor . yaşam şeklindeki sana göre önemsiz gördüğün bize değişik gelebiliyor. neyse çok uzattım:)

    YanıtlaSil
  20. gerçekten çok güzel anlatmışsın eline ağzına sağlık :)

    YanıtlaSil